Συμβουλες και στρατηγικη

Πως να μεγαλώσεις την επιχείρηση σου με 5 απλά βήματα χωρίς να πολεμάς τον ανταγωνισμό.

Πως να μεγαλώσεις την επιχείρηση σου με 5 απλά βήματα χωρίς να πολεμάς τον ανταγωνισμό.

Μια κλασσική προσέγγιση για την επιτυχία μια εταιρείας είναι να πολεμήσει και να εξολοθρεύσει τον ανταγωνισμό της. Μια καλύτερη προσέγγιση μπορεί να είναι λιγότερο «αιμοβόρα» και περισσότερο απολαυστική.
Για να μεγαλώσετε την επιχείρηση σας χρειάζεται να κερδίσετε πελάτες με δύο τρόπους.
Ο ένας τρόπος είναι να «κλέψετε» πελάτες από κάποιο ανταγωνιστή και άλλος είναι να δημιουργήσετε μια νέα αγορά, με ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία που δεν υπάρχει στον χώρο σας.

Τρανταχτό παράδειγμα είναι η Apple η οποία ενώ δεν ήταν στον τομέα της μουσικής ανακάλυψε ότι η αγορά μουσικής διαδικτυακά είχε πρόσφορο έδαφος και έτσι δημιούργησε το iTunes. Η Apple ενώ είχε άλλη τεχνογνωσία εντούτοις μπορούσε να αναπτύξει μια εφαρμογή που της έφερε τεράστια κέρδη αφού ήταν κάτι που διαισθάνθηκε ότι η αγορά χρειαζόταν.
Παρόμοια παραδείγματα και οι περιπτώσεις AirBnB και Uber, υπηρεσίες οι οποίες αντί να κυνηγήσουν πελατεία από τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές σε διαμονή και μεταφορές, άλλαξαν κατεύθυνση και διαφοροποιήθηκαν.
Αυτή η τακτική ανάπτυξης σε άβατα-παρθένα νερά είναι αρκετά διαδεδομένη πλέον. Η παραδοσιακή τακτική είναι να κολυμπάτε στα ίδια νερά με τους υπόλοιπους και να προσπαθείτε να βουλιάξετε ο ένας τον άλλο.

Πως μπορείτε λοιπόν να εφαρμόσετε μια τέτοια τακτική ανάπτυξης στον κλάδο σας και να πρωτοπορήσετε  μόνοι την αγορά σας;


1.Στοχεύσετε στον τομέα όπου μπορείτε να προσφέρετε τα περισσότερο και να κερδίσετε περισσότερα.

Ξεκινήστε λοιπόν να σκέφτεστε ανοικτά χωρίς περιορισμούς, να μετρήσετε τις δυνάμεις σας και να εστιάσετε την προσοχή σας σε αυτά που μπορείτε να αναπτύξετε πλεονέκτημα. Η Apple όπως είπαμε πιο πάνω έκανε την παρατήρηση της και ενώ είχε τα εργαλεία και την γνώση, αναγνώρισε μια καινούργια ανάγκη στην μουσική βιομηχανία.

Όταν μπείτε στην διαδικασία για τέτοια τακτική είναι εξίσου σημαντικό να καταβάλετε την ανάλογη προσπάθεια μαζί με την ομάδα σας. Βρείτε καταρχάς τα κατάλληλα άτομα που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτόν τον καινούργιο αγώνα και φροντίστε να έχουν τα κατάλληλα κίνητρα. Θα είναι σίγουρα ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση σας οπότε είναι σημαντικό να έχετε κοντά σας τα κατάλληλα άτομα.


2. Κτίστε ένα πλάνο και στρατηγική το οποίο συμμερίζεται όλη η ομάδα.

Όλη η ομάδα σας θα πρέπει να αντιλαμβάνεται τον σκοπό σας και την στρατηγική σας ούτως ώστε να «νιώσει» την αλλαγή που θέλετε να φέρετε. Φέρτε τον κόσμο σας με το μέρος σας σε αυτό το καινούργιο εγχείρημα και οι ίδιοι θα πρέπει να νιώθουν μέσα τους την ανάγκη να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο. Να πιστέψουν στο όραμα σας και να μην χρειάζεται να τους πιέζετε στην συνέχεια.

3. Ανακαλύψτε τα σημαντικότερα σημεία που νοσεί ο κλάδος σας.

Αυτή η τακτική, θα βοηθήσει τον καθένα να ανακαλύψει τους ανεξερεύνητους χώρους και προβλήματα που μπορεί να κρύβεται αξία και ανάπτυξη για τον κλάδο. Τα προβλήματα του κάθε τομέα θα πρέπει να θεωρούνται ευκαιρίες και όχι περιορισμοί στην ανάπτυξη.
Η AirBnb κατάλαβε ότι τα ξενοδοχεία και τα ακριβά θέρετρα ήταν πολλές φορές απαγορευτικά για νεαρούς ταξιδιώτες και βρήκε την ευκαιρία να επεκτείνει την αγορά της διαμονής σε νέα εδάφη.

4. Ξαναπροσδιορήστε τα σύνορα του κλάδου σας για να βρείτε νέες λύσεις.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να δοκιμάστε εναλλακτικές και να τις εφαρμόστε πρακτικά με μια λογική και όχι απλά σαν ιδέες. Δοκιμάζοντας πρακτικά κάποιες καινούργιες τακτικές θα κατανοήσετε καλύτερα τα προβλήματα στον κλάδο, τι μπορεί να δουλέψει, που νοσεί, και έτσι θα βρείτε τις λύσεις που θα ικανοποιήσουν νέους πελάτες και κοινό.
Θα πρέπει να πειραματιστείτε και να βγάλετε τα συμπεράσματα σας.

5. Τελειοποιήστε το προϊόν-υπηρεσία σας, κάντε δοκιμές και στρατηγική για την εφαρμογή του. 

Σε αυτό το στάδιο θέλετε να έχετε την στήριξη όλων στην εταιρεία και κυρίως των μετοχών ή των νέων επενδυτών. Πρέπει να είστε σίγουροι γ’ αυτό που θα κάνετε και να παρουσιάσετε πλάνο και τρόπους να εκτελεστούν όλα σωστά και χωρίς λάθη και χρονοτριβές.
Μετά λοιπόν θα πρέπει να προγραμματίσετε το νέο σας πλάνο και να το εκτελέσετε με κάθε προσοχή και λεπτομέρεια ώστε να κερδίστε την νέα αγορά.

Η πρακτική αυτή θα διασφαλίσει ότι η κίνηση σας ικανοποιεί τους καινούργιους αγοραστές και ταυτόχρονα βοηθά στην ανάπτυξη της εταιρείας σας. Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να έχετε πρακτική στήριξη από την ομάδα σας και οικονομική για την περαιτέρω ανάπτυξη σας.

Τα πιο πάνω βήματα είναι τα ίδια είτε αφορούν υφιστάμενο οργανισμό ή Startup εταιρεία. Όλο και περισσότεροι οργανισμοί εφαρμόζουν παρόμοιες τακτικές τα τελευταία χρόνια αλλά δεν έχουν όλοι επιτυχία λόγω του ότι δεν εφαρμόζουν με πειθαρχία το πλάνο τους και χάνουν εύκολα την πίστη τους.
Μια τέτοια προσπάθεια απαιτεί προσήλωση και συνεχής προσπάθειες.

Ίσως λοιπόν είναι καιρός να εξερευνήσετε καινούργια μονοπάτια για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Θα αντιληφθείτε και εσείς οι ίδιοι ότι είναι πολύ πιο απολαυστικό και ενδιαφέρον να ψάχνεστε σε νέα μονοπάτια και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό. Με την σωστή ιδέα και πλάνο μπορείτε να κάνετε μεγάλα πράγματα.

Ενδιαφέρουν επίσης.



Συχνές Ερωτήσεις για την Κυπριακή Εταιρία.
Όλες οι απαντήσεις εδώ.

Επισκεφτειτε την κεντρικη ιστοσελιδα της KTC Business Consultants

Εισοδος

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Η ομάδα της ΚΤC Business Consultants Ltd σας παρέχει δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη.

Συμπληρώστε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο ή καλέστε μας στο +30 21 0873 7777 για Ελλάδα και +357 22 777020 για Κύπρο.


Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου της σελίδας μας
Επικοινωνία
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος
Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα
συμφωνείτε με την
Πολιτική Απορρήτου
της σελίδας μας

Επικοινωνήστε τηλεφωνικώς
+30 21 0873 7777 για Ελλάδα
+357 22 777020 για Κύπρο
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn More. That's Fine