Πως η συναισθηματική ενέργεια οδηγεί τους υπαλλήλους σας σε ψηλά επίπεδα απόδοσης.
Tο αίσθημα περηφάνιας μέσα στην εταιρεία, τρέφει την συναισθηματική ενέργεια στους εργαζόμενους και δουλεύουν πιο σκληρά για να πετύχουν περισσότερα για την εταιρεία τους.
Οι περισσότερες εταιρείες μεγαλώνουν αργά, ή δεν μεγαλώνουν καθόλου μετά από κάποια χρόνια λειτουργείας πολύ απλά γιατί δεν μπορεί από μόνος του ένας ιδιοκτήτης-διευθυντής να τα κάνει όλα.
Οι εταιρείες μεγαλώνουν όταν όλοι οι υπάλληλοι είναι προσηλωμένοι, νιώθουν σημαντικοί και περήφανοι για αυτό που κάνουν. Νιώθουν ότι κυνηγούν ένα σκοπό.
Η λέξη κλειδί εδώ είναι το «νιώθουν». Το πώς νιώθουν για την εταιρεία που δουλεύουν ή όταν έρχονται το πρωί στην δουλειά είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την απόδοση τους. Το να έχετε υπαλλήλους οι οποίοι θα δουλεύουν με το αίσθημα της περηφάνειας για αυτό που κάνουν, είναι κάτι που θα πάρει την επιχείρηση σας ψηλά.
Η συναισθηματική ενέργεια είναι αυτή που θα οδηγήσει του εργαζόμενου σας να κάνουν το κάτι παραπάνω, ασχέτως από κίνητρα όπως οι ανταμοιβές και άλλα οφέλη.
Συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία είναι η πηγή για το αίσθημα περηφάνιας μέσα στην εταιρεία, τρέφουν αυτού του είδους συναισθηματική ενέργεια στους εργαζόμενους και δουλεύουν πιο σκληρά για να πετύχουν περισσότερα για την εταιρεία τους. Το αίσθημα ότι πέτυχαν κάτι για την εταιρεία τους, ξαναγεμίζει την συν. ενέργεια τους και τους οδηγεί να κυνηγήσουν περισσότερες επιτυχίες. Και ο κύκλος αυτός συνεχίζεται.
Ας δούμε ένα παράδειγμα πως αυτό δουλεύει σε ένα νοσοκομείο για παράδειγμα.
Κάποια χαρακτηριστικά σε κάθε οργανισμό, προσφέρουν στους εργάτες μια δόση περηφάνιας.
Οι εργαζόμενοι σε κάποιο νοσοκομείο νιώθουν περήφανοι όταν η δουλειά τους «βοηθά» τους ασθενείς να ζήσουν περισσότερο, καλύτερα και να ξεπεράσουν οποιαδήποτε προβλήματα υγείας.
Το αίσθημα περηφάνειας που νιώθουν δημιουργεί αυτή την συναισθηματική ενέργεια. Με απλά λόγια οι εργαζόμενοι νιώθουν «γεμάτοι» όταν κάνουν κάτι που θεωρούν σημαντικό. Αυτό τους ωθεί να δουλεύουν ακόμα πιο σκληρά για τον οργανισμό τους. Θα προσπαθούν να κάνουν το κάτι παραπάνω για να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα για τους ασθενείς τους. Αυτή η ώθηση μπορεί να τους κάνει να ανακαλύψουν νέες μεθόδους και καινοτομίες σε διάφορα προβλήματα. Κάπως έτσι δηλαδή γίνονται οι καινοτομίες.
Η επιτυχία, τους φέρνει ακόμα περισσότερη περηφάνεια και έτσι δημιουργείται η συναισθηματική ενέργεια. Όταν βλέπουν ένα ασθενή να αναρρώνει βλέπουν από πρώτο χέρι τα αποτελέσματα της δουλειάς και των προσπαθειών τους. Αυτό τους κάνει περήφανους για την δουλειά τους. Αυτό είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ένα εργαζόμενο.
Αυτή λοιπόν η ηθική ικανοποίηση ωθεί τους εργαζόμενους να κυνηγήσουν και άλλες επιτυχίες. Και ο κύκλος συνεχίζεται. Οι εργαζόμενοι ξαναδεσμεύουν τους εαυτούς τους να κάνουν το κάτι παραπάνω για τους ασθενείς τους. Αισθάνονται ενθουσιασμό και θέλουν να κάνουν ακόμα περισσότερα και ακόμα και να καινοτομήσουν.
Ένα πολύ παρόμοιο σενάριο στην ουσία εφαρμόζεται σε όλες τις επιχειρήσεις. Φανταστείτε το σε startups, σε εταιρείες τεχνολογίας, προϊόντων, λογισμικών, εφαρμογών, στις πωλήσεις και διαφημίσεων, αλλά και οπουδήποτε.
Για να αξιοποιήσετε την συναισθηματική αυτή κινητήριο ενέργεια στον οργανισμό σας, είναι αναγκαίο να συνδέσετε τους στόχους του οργανισμού σας με τα στοιχεία τα οποία κάνουν τους υπαλλήλους σας περήφανους στην δουλειά τους.
Αν υπάρχει ένα νέο έργο για την εταιρεία σας, πρέπει να βρείτε τρόπους ώστε οι υπάλληλοι που εμπλέκονται να είναι ενθουσιασμένοι για το κομμάτι που θα κάνουν και να νιώσουν περήφανοι εφόσον υλοποιηθεί το έργο με επιτυχία. Όταν ο υπάλληλος «νιώθει» περήφανος για την προσφορά του σε μια δουλειά ,σημαίνει πως τα καταφέρατε.
Φυσικά η μεγαλύτερη πρόκληση σε ένα οργανισμό-εταιρεία είναι να καταφέρει τους πάντες να νιώθουν ότι προσφέρουν όταν εργάζονται. Οι άνθρωποι χρειάζονται εμπλοκή σε στόχους και σημαντικά έργα για να νιώθουν σημαντικοί. Να θυμάστε όμως ότι δεν έχουν όλοι τα ίδια κίνητρα. Κάθε άτομο είναι διαφορετικό και ο καθένας έχει διαφορετικά ερεθίσματα. Μια καλή συζήτηση με την ομάδα σας, θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τι θα προτιμούσαν να κάνουν σε ένα έργο και πως θα ήθελαν να εμπλακούν. Με αυτό τον τρόπο θα καταλάβετε πως και πότε ενεργοποιείτε για αυτούς η συναισθηματική ενέργεια στην εργασία τους.