Συμβουλες και στρατηγικη

Ακόμα ψάχνεις την απόλυτη επιχειρηματική ιδέα;

Ακόμα ψάχνεις την απόλυτη επιχειρηματική ιδέα;

Εσύ ακόμα ψάχνεις την απόλυτη επιχειρηματική ιδέα; 

Επιτυχημένη ιδέα δεν είναι αυτή που είναι κατ’ ανάγκη καινούργια ή μοναδική.
Μερικές ιδέες που κατάφεραν να έχουν τεράστια επιτυχία χωρίς να είναι οι πρωτοπόροι.

Κάποιες φορές το να τελειοποιήσεις κάτι το υφιστάμενο είναι κάτι που μπορεί να σε κάνει εκατομμυριούχο.

Αν ρωτήσουμε δεξιά και αριστερά πως μπορούμε να κτίσουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση, οι περισσότεροι θα μας που ότι το σημαντικότερο είναι να έχουμε μια καινοτόμα ιδέα, μοναδική κλπ.Συνήθως στους επιχειρηματικούς κύκλους επικρατεί η άποψη ότι αν υπάρχει μια ιδέα μοναδική που μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα στον καταναλωτή τότε αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε μια μεγάλη κερδοφόρα επιχείρηση.
Είναι κάτι που ισχύει σε κάποιο βαθμό, φυσικά, και κάτι που αποδείχτηκε σε άπειρες καινοτομίες.

Η πραγματικότητα όμως λέει κάτι εντελώς αντίθετο:  Δεν χρειάζεται κάποιος μια μοναδική-πρωτοποριακή ιδέα για να κτίσει μια τρομερά επιτυχημένη επιχείρηση. Δείτε τα πιο κάτω παραδείγματα.


Facebook.
Θυμάστε to hi5; To MySpace; 
Σίγουρα θα είχατε και λογαριασμό σε κάποια από αυτά, δεν νομίζω όμως πλέον. Στην πραγματικότητα κοινωνικά δίκτυα υπήρχαν πολύ πιο πριν (Six Degrees,1996) αλλά σε μια εποχή όπου δεν χρησιμοποιούσε τόσος πολύς κόσμος το internet. O γίγαντας πλέον Facebook τελειοποίησε και πρόσφερε στο κοινό την κατάλληλη στιγμή ένα ολοκληρωμένο προϊόν που έμελλε να τους «κολλήσει».

Google.
H Google κατάφερε να γίνει η νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης σε σημείο που οι χρήστες ούτε καν σκέφτονται για να αποφασίσουν που να ψάξουν για την πληροφορία που χρειάζονται. Όλοι ξέρουμε για το Ask.com ή το Yahoo που προηγήθηκαν. Η μηχανές αναζήτησης υπάρχουν από τον καιρό που εμφανίστηκε το internet. H Google όμως, κατάφερε να τελειοποιήσει την ιδέα της αναζήτησης και να παρέχει στους χρήστες με ευκολία και σχετικότητα τα αποτελέσματα που τους ενδιαφέρουν. Όλα σε μια φιλική στην χρήση προς αυτούς εφαρμογή. Η Google λοιπόν δεν ήταν η πρώτη αλλά η καλύτερη μηχανή αναζήτησης.

Αmazon.
To Αmazon επίσης δεν ήταν η πρώτη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπήρχαν κατ’ ακρίβεια  πολλοί άλλοι που ειδικεύονταν σε συγκεκριμένα προϊόντα και είδη.
Το Amazon από την άλλη δημιουργήθηκε σαν κατάστημα βιβλίων αλλά μετά άλλαξε κατεύθυνση για να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στις διαδικτυακές αγορές, όπου ο χρήστης μπορεί να αγοράσει σχεδόν τα πάντα, κάνοντας έτσι την ζωή του πιο εύκολη.

Pepsi.
Η Coca Cola και η Pepsi ξεκίνησαν να επιχειρούν περί τα τέλη του 1800. Η Coca Cola πουλούσε ήδη εκατομμύρια γαλόνια πριν ξεκινήσει η Pepsi αλλά στην πορεία η δεύτερη κατάφερε να φέρει μια εναλλακτική κόλα στην αγορά  και έκτισε έτσι ένα δυνατό brand με το κοινό της. Έτσι κατάφερε να γίνει  η εταιρεία δισεκατομμυρίων που ξέρουμε σήμερα. 
Το πρωτοποριακό-μοναδικό προϊόν δεν σημαίνει πάντα ότι είναι το πρώτο και μοναδικό.
Είναι πραγματικότητα ότι θα πρέπει να ξεχωρίσετε από την υπόλοιπη αγορά με το προϊόν σας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι κάτι που δεν υπάρχει για να το υλοποιήσετε.
Υπάρχουν ένα σωρό άλλες επιλογές για να κτίσετε πάνω τους:

Βελτιώστε μια ιδέα.
Μπορείτε να κτίσετε μια επιχείρηση παίρνοντας μια ιδέα και κάνοντας την πιο απλή, πιο προσιτή, πιο οικονομική, πιο γρήγορη ή ένα συνδυασμό από αυτά.

Ενοποίηση ιδεών.
Όπως στην περίπτωση του Amazon μπορείτε να ενοποιήσετε κάτω από ένα επιχειρηματικό πλάνο πολλαπλές ιδιότητες και υπηρεσίες.

Εναλλακτική.
Μπορείτε να συγκεντρωθείτε στο να φέρετε μια εναλλακτική λύση από αυτή που ήδη υπάρχει, και να επενδύσετε στο να ξεχωρίσετε και προσφέρετε άλλα πλεονεκτήματα που ίσως οι άλλοι υστερούν. 

Δράστε στον κατάλληλο χρόνο.
Πολλές φορές λόγο του κακού «τάϊμινγκ» οι επιχειρήσεις μπορεί να καταρρεύσουν. Συνήθως όταν είναι πολύ μπροστά και ο κόσμος δεν είναι έτοιμος να τις δέκτη ακόμα και έτσι χάνουν την ευκαιρία τους.

Διαφημιστείτε σωστά.
Πολλές καλές εταιρείες με κακό μάρκετινγκ πλάνο η καθόλου πλάνο συνήθως δεν επιβιώνουν. Αν μπορείτε δηλαδή να κτίσετε ένα ελκυστικό και μοναδικό όνομα προς τα έξω (brand) τότε θα επωφεληθείτε  τρομερά.

Όπως καταλάβατε από τα πιο πάνω παραδείγματα δεν χρειάζεται να βασανίζετε τον εαυτό σας μέχρι να εμπνευστείτε μια παρθενογένεση. Χρειάζεστε μόνο ένα καλό επιχειρηματικό πλάνο  με ένα σκοπό και με μια ιδέα για το πώς θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.
Παρατηρήστε τον κόσμο γύρο μας. Υπάρχουν άπειρα πράγματα που θα μπορούσαν να κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη. 

Jayson DeMers για το Entrepreneur.com

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν επίσης.


Συχνές Ερωτήσεις για την Κυπριακή Εταιρία.
Όλες οι απαντήσεις εδώ.

Επισκεφτειτε την κεντρικη ιστοσελιδα της KTC Business Consultants

Εισοδος

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Η ομάδα της ΚΤC Business Consultants Ltd σας παρέχει δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη.

Συμπληρώστε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο ή καλέστε μας στο +30 21 0873 7777 για Ελλάδα και +357 22 777020 για Κύπρο.


Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου της σελίδας μας
Επικοινωνία
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος
Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα
συμφωνείτε με την
Πολιτική Απορρήτου
της σελίδας μας

Επικοινωνήστε τηλεφωνικώς
+30 21 0873 7777 για Ελλάδα
+357 22 777020 για Κύπρο
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn More. That's Fine