Συμβουλες και στρατηγικη

Μοντέλα κερδοφορίας για επιχειρήσεις.Ποιό σας ταιριάζει;Το κέρδος δεν πρέπει να είναι ταμπού.

Μοντέλα κερδοφορίας για επιχειρήσεις.Ποιό σας ταιριάζει;Το κέρδος δεν πρέπει να είναι ταμπού.

Η σημασία της λέξης κέρδος, ιδιαίτερα στους νέους επιχειρηματίες των startups τελευταία αποκτά μια «βρώμικη» αν θέλετε σημασία και γίνεται ταμπού. Παρόλο που κανένας δεν πιστεύει στο «γδύσιμο του πελάτη» για αγορά των υπηρεσιών κ.λπ. ,είναι παραδεκτό ότι ακόμα και οι μη κερδοσκοπικοί  οργανισμοί-εταιρείες χρειάζονται ρευστό ή βαθιές τσέπες για να μπορούν να «υπηρετούν» το κοινό τους. Η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να σχεδιάσει ένα μοντέλο κέρδους πριν ακόμα προωθήσει το προϊόν προς τα έξω.

Το κέρδος δεν πρέπει να αποτελεί ταμπού για τις επιχειρήσεις.Επιλέξτε το μοντέλο κερδοφορίας της εταιρείας σας.


Υπάρχουν διάφορα μοντέλα κερδοφορίας, η οποία είναι αναγκαία για πολλούς λόγους όπως η υγιής λειτουργία της επιχείρησης μακροπρόθεσμα αλλά και η προσέλκυση επενδυτών. Είναι αφελές εκ μέρους σας να πιστεύετε ότι θα πουλήσετε κάτω από το κόστος σας για να είστε ελκυστικοί και να επενδύσετε στην ποσότητα πελατών-χρηστών.

Πιο κάτω τα βασικότερα μοντέλα κερδοφορίας που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις και οργανισμοί σήμερα με τα υπέρ και τα κατά τους.

1.Δωρεάν το προϊόν ,κέρδος από τους διαφημιστές.
Αυτό είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα μοντέλα που χρησιμοποιείται από τις εφαρμογές σήμερα. Μοντέλο το οποίο ακολουθεί το περίφημο Facebook όπου η εφαρμογή είναι εντελώς δωρεάν και το κέρδος προέρχεται από την διαφήμιση.
Το στοίχημα είναι να καταφέρεις να φέρεις το πρώτο εκατομμύριο χρήστες και ακολούθως θα εισέλθουν και οι διαφημιστές.
Σημαντικό να επιβιώσει η εταιρεία μέχρι να έχει ένα σημαντικό αριθμό χρηστών.

2.Το δωρεάν μοντέλο - Ο χρήστης πληρώνει για αναβάθμιση.
Σε αυτή την παραλλαγή του δωρεάν μοντέλου πχ. LinkedIn και πολλών άλλων εφαρμογών η βασικές λειτουργίες της εφαρμογής είναι δωρεάν, αλλά υπάρχουν επιπλέον διαθέσιμες λειτουργείες με το ανάλογο κόστος.
Αυτό για να επιτύχει προνοεί όγκο χρηστών, και τρόπους να μετατραπούν οι δωρεάν λογαριασμοί σε πληρωτέους.

3.Τιμή του προϊόντος βασισμένη στο κόστος του σύν το περιθώριο κέρδους.
Σε αυτό το παραδοσιακό μοντέλο κοστολόγησης, η τιμή καθορίζεται δύο με πέντε φορές στο κόστος του προϊόντος για να καλύψει τα έξοδα και να προσθέσει κέρδος.  

4.Τιμή βασισμένη στην αξία του προϊόντος προς τον καταναλωτή.
Αν μπορείτε να μετρήσετε την αξία ή την μείωση των εξόδων που προσφέρετε στον καταναλωτής σας, και αν είναι μεγαλύτερης αξίας από το κόστος σας, τότε μπορείτε να χρεώσετε βασισμένοι στην αξία που τους παρέχετε.

5.Τιμή με επαναλαμβανόμενα χαμηλά τέλη.
Ένα πολύ συχνό μοντέλο για online επιχειρήσεις, με μηνιαία συνδρομή ή μειωμένο χρονιαίο τέλος με προπληρωμή για μια περίοδο.
Τα πλεονεκτήματα για την επιχείρηση σας είναι το σταθερό εισόδημα, η μακροπρόθεσμη διατήρηση του πελατολογίου και η επένδυση σε αυτούς.
Το πλεονέκτημα για τον πελάτη είναι το χαμηλό ποσό εισόδου. 

6.Τιμή σχεδιασμένη στα μέτρα και στις ανάγκες του καταναλωτή.
Στις περιπτώσεις όπου εταιρείες μπορούν να αγοράσουν ένα προϊόν για να το χρησιμοποιεί ένας χρήστης ή περισσότεροι, μια κοινή προσέγγιση είναι η τιμολόγηση αναλόγως των χρηστών. Συνήθως προσφέρονται έτοιμα πακέτα ανάλογα με τις ανάγκες του αγοραστή.

7.Έσοδα από ποσοστό σε κάθε συναλλαγή.
Ακόμα μια κοινή στρατηγική κυρίως για πλατφόρμες, διαδικτυακών αγορών, όπου εσείς, ως παροχέας της συναλλαγή ή του προϊόντος αποκοτάς ένα ποσοστό σε κάθε πώληση που γίνεται.
Το Amazon έδειξε τον δρόμο σε αυτό το μοντέλο αλλά πλέον πολλοί διανομείς/ παροχείς χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο στις πλατφόρμες τους.

8.Πολύ χαμηλό κόστος του προϊόντος αλλά κόστος για υποστήριξη.
Σε αυτό το μοντέλο, η τιμή του προϊόντος είναι πολύ ελκυστική ή ακόμα και δωρεάν. Αλλά ο καταναλωτής θα χρεωθεί για πχ. Εγκατάσταση, προσαρμογή, εκπαίδευση ή άλλες υπηρεσίες.
Αυτό το μοντέλο θα σας βοηθήσει να βρείτε πελάτες, αλλά είναι στην ουσία για επιχειρήσεις παροχείς υπηρεσιών, όπου το κόστος τους είναι το προϊόν για να προσελκύσουν τους πελάτες. Συνήθως οι πελάτες δεν προτιμούν αυτό το μοντέλο.

9.Πολύ χαμηλό κόστος προϊόντος, με χρεώσεις για επιπλέον λειτουργίες.
Αυτή η προσέγγιση μπορεί να δουλέψει εφόσον το προϊόν σας μπορεί να έχει τις βασικές του λειτουργίες σε χαμηλή τιμή και επιπλέον λειτουργείες με έξτρα κόστος.
Είναι μια πολύ ανταγωνιστική λύση αλλά χρειάζεται να υπάρχει πραγματική αξία σε κάθε πακέτο του προϊόντος. Επιπλέον χρεώσεις μπορεί να είναι μια αναβάθμιση, αναλυτικές καταστάσεις αλλά και υποστήριξη.  

10.Πολύ χαμηλή τιμή προϊόντος, με έσοδα από τα αναλώσιμα.
Σε αυτή την περίπτωση το βασικό προϊόν πωλείται σε χαμηλή τιμή, σχεδόν κάτω του κόστους με την προσδοκία ότι θα υπάρχουν έσοδα από επιπλέον υποπροϊόντα ή υπηρεσίες. Σκεφτείτε τους σημερινούς φθηνούς εκτυπωτές με τα ακριβά ανταλλακτικά μελάνια. Ακόμα ένα στρατηγικό σχέδιο που απαιτεί βαθιές τις τσέπες, οπότε χρειάζεται προσοχή.

Αυτά λοιπόν είναι τα βασικά μοντέλα, αλλά πάντα μπορείτε να δοκιμάσετε και τον τρόπο που ξεκίνησε το Twitter.Στο οποίο δεν υπήρχε καθόλου κέρδος και η εταιρεία βασίστηκε στους επενδυτές για να στηρίξουν τα έξοδα μέχρι η αξία της εταιρείας να εκτοξευθεί λόγω των εκατομμύριων των χρηστών που το χρησιμοποιούσαν.
Επίσης το μοντέλο Unicef είναι κάτι που βασίζεται αποκλειστικά σε δωρητές και φιλάνθρωπους. Αυτοί δεν θα σταματήσουν ποτέ να την στηρίζουν.

Κάθε επιχειρηματίας που σκέφτεται έξυπνα δεν μπορεί να στηρίζεται σε τίποτα από τα δύο πιο πάνω για το επιχειρηματικό του πλάνο.

Μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε τον όρο κέρδος στο πλάνο σας μπροστά στους συμβούλους, υποψήφιους επενδυτές, συνεργάτες, ακόμα και πελάτες.
Ένα λογικό κέρδος είναι κάτι που μπορεί να κάνει την ιδέα σας πραγματικότητα.

Το άρθρο είναι βασισμένο στο αντίστοιχο του Μartin Zwilling για το inc.com.

Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν.


Συχνές Ερωτήσεις για την Κυπριακή Εταιρία.
Όλες οι απαντήσεις εδώ.

Επισκεφτειτε την κεντρικη ιστοσελιδα της KTC Business Consultants

Εισοδος

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Η ομάδα της ΚΤC Business Consultants Ltd σας παρέχει δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη.

Συμπληρώστε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο ή καλέστε μας στο +30 21 0873 7777 για Ελλάδα και +357 22 777020 για Κύπρο.


Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου της σελίδας μας
Επικοινωνία
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος
Αποστέλλοντας αυτό το μήνυμα
συμφωνείτε με την
Πολιτική Απορρήτου
της σελίδας μας

Επικοινωνήστε τηλεφωνικώς
+30 21 0873 7777 για Ελλάδα
+357 22 777020 για Κύπρο
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn More. That's Fine